loading...

پاسارگادتاباک

سیگار برگ به لوله بزرگی مجتمع از تنباکوی خشک شده گفته می‌شود که در داخل یک برگ قرار می‌گیرند. سیگار برگ را همانند سیگار استفاده می‌کنند. این سیگار از اوایل قرن

بازدید : 436
دوشنبه 24 آذر 1399 زمان : 10:35

سیگار برگ به لوله بزرگی مجتمع از تنباکوی خشک شده گفته می‌شود که در داخل یک برگ قرار می‌گیرند. سیگار برگ را همانند سیگار استفاده می‌کنند. این سیگار از اوایل قرن اول میلادی توسط سرخ پوستان کشف شد. البته سیگاری که در ایران مرسوم است در انگلیسی سیگارت (Cigarett) نام دارد و سیگار برگ به صورت سیگار (Cigar) تلفظ می‌شود.
در دنیای سیگار برگ کوبایی ، کوهیبا جایگاهی همانند فراری در دنیای اتومبیل ها دارد .
زمانی ، فقط در اختیار خانواده های سلطنتی قرار داشت و خوشبختانه امروزه مصرف آن برای اکثر دوست داران سیگار امکان پذیر شده است .
نشانه ای از ثروت ، قدرت ، موفقیت و در یک کلام تصویری از یک رویای دست یافتنی است .


سیگار برگ کوهیبا

زمانی ، فقط در اختیار خانواده های سلطنتی قرار داشت و خوشبختانه امروزه مصرف آن برای اکثر دوست داران سیگار امکان پذیر شده است .
نشانه ای از ثروت ، قدرت ، موفقیت و در یک کلام تصویری از یک رویای دست یافتنی است .
با پشتوانه ای از تاریخی غنی ، مراحل تولید شگفت انگیز و احساسی بی نظیر که در مصرف کننده ایجاد می کند ! بدون اغراق میتوان گفت :
کوهیبا پادشاه دنیای سیگار است .
تاریخچه کوهیبا : Cohiba
در سال ۱۴۹۲ کریستوف کلمب در اولین سفر خود برای کشف دنیای جدید به جزیره کوبا ( Cuba ) که اهالی بومی به آن کولبا ( Colba ) می گفتند ، رسید .
ملوانان توسط بومیان جزیره با Cohiba آشنا شدند .
بومیان ، دسته ای برگ خشک شده در لوله ای که آن را Tobacco می نامیدند ، قرار می دادند و تدخین می کردند .
در بازگشت به اسپانیا ، کریستف کلمب کمی مردد و تا حدی نا امید بود ! زیرا که به جای آشنایی با سرزمین هایی مانند چین و هند و ژاپن که هدف سفر اکتشافی آنها بود ، به سرزمینی جدید رسیده بود .
البته به زودی دریافتند که کشف این سرزمین و آشنایی با توتون و سیگار و ‌.... خیلی بیش از طلا هایی که تا آن زمان بدست آورده بودند ، ارزش داشت .
ثروت و منفعتی که حتی تا به امروز نیز از آن بهره مند هستند .
مدل های مختلف سیگار کوهیبا :
در طول سال ها کوهیبا Cohiba سیگار های مختلفی را معرفی و روانه بازار کرده است که همگی منحصر بفرد و نشانی از اوج لذت از کشیدن سیگار ، هستند .
کوهیبا نام برندی برای دو نوع از سیگارهای اعلا است، یکی تولید شده در کوبا و برای شرکت هابانوس – کمپانی صاحب امتیاز تنباکو در کشور کوبا – و دیگری تولید شده در جمهوری دومینیکن برای کمپانی جامع سیگار در ایالات متحده آمریکا. نام cohíba مشتق شده از زبان Taíno به معنای تنباکو است.
این برند کوبایی پر شده از تنباکوهایی است که از منطقه‌ی Vuelta Abajo (وواِلتا آباخو) در کوبا به دست می‌آیند و یک فرآیند تخمیر اضافی نیز بر روی آن‌ها صورت می‌گیرد. کوهیبای کوبایی در سال 1966 به عنوان یک برند شخصی و به صورت محدود و سفارشی برای فیدل کاسترو و سران رده بالای حزب کمونیست کوبا و دولت کوبا ارائه گردید. سیگارهای کوهیبا در ابتدا به عنوان هدایای سیاسی استفاده می‌شدند و به تدریج فرقه‌ی جدیدی را به وجود آوردند. این سیگارها در سال 1982 به هدف تجاری در سطح جامعه به فروش رسیدند. سیگار کوهیبا سیگلو 6 تا به امروز برخی از بالاترین امتیازات را از سوی بررسی کنندگان سیگار کسب کرده؛ شامل امتیاز 93 از مجله Cigar Aficionado و امتیاز 90 از سایت Blind Man’s Puff.
کوهیبای آمریکایی در سال 1978 توسط کمپانی جامع سیگار در ایالات متحده آمریکا ثبت گردید و سیگارهایی با این آرم تجاری از سال 1997 در جمهوری دومینیکن برای بازارهای آمریکایی در حجم گسترده تولید شده‌اند. این کوهیبا با محصولات کوبایی فقط در نام مشترک است و ابدا شامل تنباکوی کوبایی نمی‌باشد و به همین خاطر تنها “کوهیبا”یی است که می‌تواند قانونی در ایالات متحده به فروش برسد.
کوهیبای کوبایی
مبداء کوهیبای کوبایی به میانه دهه 1960 باز می‌گردد، وقتی یکی از محافظین فیدل کاسترو، چند تا از سیگارهای شخصی خود را که توسط یک استادکار محلی به نام ادواردو ریبرا ساخته شده بود با فیدل در میان گذاشت. این سیگارها برای فیدل کاسترو بسیار خوشایند بودند تا آنجا که یک محصول ویژه از این ترکیبات بدون نام تحت امنیت بالا برای او و دیگر مقامات بالامرتبه دولت تولید شد.
این ماجرا از زبان کاسترو در سال 1994 اینگونه بیان شده است:
تولید سیگارهای ویژه برای سران تحت شرایط امنیتی بالا این ترس را به وجود آورد که سازمان CIA انگیزه برای انجام اقداماتی تروریستی علیه فیدل و رائول کاسترو و چه‌گوارا را داشته باشد. در حقیقت امروزه کشف شده که بخش خدمات فنی این سازمان از دهه 1960 بر روی نوعی سیگار انفجاری به عنوان ابزاری برای ترور کار می‌کرده است.
برند کوبایی کوهیبا به طور رسمی از سال 1968 توسط شرکت Cubatabaco (کوباتاباکو) که دفتر اصلی فروش تنباکو کوبا در آن زمان بود انتشار یافت. رئیس کوباتاباکو از اَوِلینو لارا، رئیس شرکت El Laguito درخواست کرد که یک ترکیب بسیار اعلا تولید کند که با تمام سیگارهای تولید شده تا آن روز تفاوت داشته باشد. در سال‌های نخستین تولید تنها چند هزار جعبه سیگار به طور سالانه تولید شد که برای استفاده‌ی سران رده‌بالای دولت و هدایای دیپلماتیک به خارج از کشور استفاده می‌شد.
برند کوبایی کوهیبا در سال 1982 به عنوان یک سیگار حرفه‌ای به بازارهای خارج از ایالات متحده عرضه شد همزمان با برگزاری جام جهانی 1982 در اسپانیا. در زمان اولین عرضه به صورت عمومی، برند کوهیبا تنها شامل سه ویتولا (اندازه) بود: پانتلا (Panetela)، کرونا اسپشیال (Corona Especial) و لنسرو (Lancero). در 1989 سه ویتولای دیگر نیز اضافه شد: روبوستو (Robusto)، اکسکوزیتو (Exquisito) و اسپلندیدو (Espléndido). این شش سیگار اول اکنون به عنوان مجموعه‌ای به نام Línea Clásica (خط کلاسیک) شناخته می‌شود.
در 1992 شرکت هابانوس اولین سایزها را تولید کرد که Línea 1492 (خط 1492) نامیده شد، یه یاد کریستوفر کلومبوس و سفرش به آمریکا که هر یک از سایزها برای یکی از قرن‌ها از زمان کشف کلومبوس نام‌گذاری شد. عرضه اولیه شامل: Siglo I ، Siglo II ، Siglo III ، Siglo IV ، Siglo V بود و SIglo VI در سال 2002 افزوده شد.
جدا از تولیدات مستمر، هابانوس معمولا سیگارهای کوهیبای تولید محدود را برای رویدادهایی مانند فستیوال سالانه هابانوس و سالگرد برندها عرضه می‌کند. و نسخه‌های تولید محدود آنها (Edición Limitada) در اندازه‌های به‌خصوص و با رپرهایی از برگ‌های مرغوب تیره‌تر ساخته می‌شوند. در سال 2007، هابانوس خط جدیدی از کوهیبای پیچیده شده با برگ مادورو (برگ تیره رنگ) را به نام Maduro 5 در سه سایز عرضه کرد.
کوهیبای کوبا همچنین دو مدل سیگاریلوی ماشین پیچ را شامل می‌شود: Mini و Club.
شرکت هابانوس همچنین از برند کوهیبا برای محصولات غیر از سیگاربرگ استفاده کرده است. تولید سیگارت کوهیبا از سال 1987 و کونیاک کوهیبا از سال 1999 آغاز شده.
در سال 1992 تقریبا 3.4 میلیون سیگار برگ با لیبل کوهیبا در کوبا تولید شد و کل تولید صادراتی سیگار کوبا تقریبا 60 میلیون قطعه بوده است.
تنباکوها
کوهیبای کوبایی از دیرباز به عنوان برندی که از مرغوب‌ترین تنباکوهای موجود در کوبا استفاده می‌کند شناخته می‌شود. تنباکوهای کوهیبا از بهترین تنباکوهای Vegas Finas de Primera (مزارع تنباکو درجه یک) در نواحی San Luis و San Juan y Martinez منطقه Vuelta Abajo انتخاب می‌شوند. در سال 1992 تنها 10 مزرعه مجموعا به وسعت 700 هکتار برای تولید کوهیبا انتخاب شدند که مکان دقیق آن‌ها به عنوان یک راز تجاری با دقت مخفی مانده. محصولات این مزارع همچنین از نظر کیفیت دستچین می‌شوند و در هر سال به طور میانگین از محصولات 5 مزرعه استفاده می‌شود.
تنباکوی استفاده شده برای پرکردن سیگارها در میان برندهای کوبایی منحصر به فرد است و این به خاطر مرحله سوم تخمیر در بشکه‌های چوبی کارخانه El Laguito است که کمک می‌کند طعم نرم‌تری نسبت به سایر سیگارها ایجاد شود. در اصل تمام سیگارهای کوهیبا در کارخانه El Laguito تولید می‌شد، خانه‌ای در حومه شهر هاوانا که در سال 1961 به یک کارگاه پیچیدن سیگار برای خانم‌ها تبدیل شد. بعدها تولید برخی ویتولاهای کوهیبا به کارخانه پارتاگاس در هاوانا توسعه پیدا کرد که محصولات خود را از تنباکوهایی که از قبل در El Laguito ترکیب می‌شوند تولید می‌کند.
سیگارهای کوهیبا معمولا مدیوم تا فول بادی در طعم هستند.
ویتولا در خط کوهیبا
لیست پیش رو از ویتولای تجاری (vitolas de salida) با مارک کوهیبا، طول و رینگ گیج سیگارها، ویتولای کارخانه (vitolas de galera) و نام مرسوم آن‌ها در عرف آمریکایی را شرح می‌دهد.
کوهیبا کمپانی جامع سیگار
با ملی شدن صنعت تنباکو در کوبا در پی اقدامات پس از انقلاب کوبا، بسیاری از سازندگان سیگار جزیره را ترک کرده و شروع به رویش تنباکو در جمهوری دومینیکن، هندوراس و نیکاراگوئه کردند و برندهای سیگار خود را به همراه بردند. صنعت کوبا شاکی شد و اظهار داشت که نام برندها تحت مالکیت این کشور است و در نهایت نتیجه آن شد که هر دو طرف از نام ها به طور موازی استفاده کنند. علاوه بر این، عدم قطعیت برندهای تجاری پس از انقلاب کوبا و همچنین تحریم‌های ایالات متحده علیه تمام محصولات کوبا این امکان را فراهم کرد که کمپانی‌های خصوصی در کشورهای دیگر بتوانند از برندهای کوبایی استفاده کنند.
کمپانی جامع سیگار، یک شرکت خصوصی است که بدون داشتن هیچگونه ارتباطی با صنعت سیگار کوبا، ابتدا در سال 1978 نام کوهیبا را در ایالات متحده راه‌اندازی کرد و پس از آن در سال 1980 فروش سیگار تحت برند کوهیبا را در آن کشور آغاز نمود. تولید و فروش سیگار کمپانی جامع در پی رونق سیگار در دهه 1990 به طور چشمگیری افزایش یافت. به سیگارهای این کمپانی لقب “کوهیبای خال قرمز” (Red Dot Cohiba) نیز داده شده است، به خاطر نقطه‌ی قرمزی که در وسط حرف ‘O’ در نام ‘Cohiba’ بر روی باند و جعبه‌های این سیگار دیده می‌شود.
در پاسخ به استفاده‌ي کمپانی جامع سيگار از نام كوهيبا، Cubatabaco، شركت توزيع كننده سيگار تحت اداره دولت كوبا و دارنده نصف سهام شركت هابانوس به همراه Altadis، يك كمپين طولاني مدت را راه‌اندازي كرد و تا بتواند آرم تجاري كمپاني جامع را باطل كند. اما اين تلاش در سال 2006 بي نتيجه متوقف شد، وقتي كه دادگاه عالي ايالات متحده اين تقاضاي Cubatabaco را رد كرد و داشتن نام تجاري كوهيبا براي كمپاني جامع سيگار در ايالات متحده را تصويب كرد. كوهيباي ساخته شده توسط كمپاني جامع سيگار امروزه يك سلب مسئوليت بر روي جعبه‌هاي خود درج كرده و اعلام مي‌كند كه هيچگونه وابستگي به برند كوبايي ندارد.
چند نمونه از سیگار برگ های کوهیبایی:
قیمت سیگار برگ کوهیبا
بسته نه انواع آن متفاوت است
Cohiba 1966 Limited Edition 2011 :
ستاره ای درخشان در دنیای سیگار های کوبایی .
چندان مرسوم نبوده است که در خانواده سیگارهای کوبایی ، در سری تولیدات لیمیتد خود از برند کوهیبا ، بهره ببرند چرا که اعتقاد بر این بوده است که تمام سیگار های تولید شده با نام این برند به نوعی لیمیتد محسوب می شوند ، با این حال در سال ۲۰۱۱ سیگاری از این برند تحت نام :Cohiba 1966 و به صورت لیمیتد به بازار مصرف عرضه شد و دوستداران سیگار از دیدن و مصرف این سیگار به وجد آمدند .

سیگار برگ کوهیبا



Cohiba Short :
محصولی از برند فاخر کوهیبا که در سال ۲۰۱۷ رونمایی و به بازار مصرف ارائه شد .مناسب برای کسانی که اولاً علاقه به تجربه اسموک با کیفیت به سبک و استایل کوهیبا را دارند اما شاید قیمت بالای تولیدات این برند کمی برایشان سنگین باشد و دوماً شاید جزو افرادی هستند که مشغله روزانه زیادی دارند و وقت زمان کافی برای داشتن یک اسموک بلند مدت را نداشته باشد ، به همین دلیل کوهیبا جهت برطرف کردن نیاز این گونه افراد ، محصولی ارائه کرد که هم تجربه اسموک سیگارهای با کیفیت کوبایی آن هم با سبک و استایل کوهیبا را در خود جای داده باشد و هم مدت زمان کوتاهی از وقت شما را جهت اسموک ، بگیرد

سیگار برگ کوهیبا



Cohiba Esplendido :
بسیار مناسب برای حرفه ای ها .
با اولین اسموک ، قدرت نهفته در این سیگار را حس خواهید کرد !
حواس چند گانه شما را با هارمونی از عطر های قوی و مختلف که در قالب : بوی چوب ، فلفلی و رگه ای از شکلاتی ، خود را نمایش میدهند ، برخواهد انگیخت .

سیگار برگ کوهیبا


نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 44
  • بازدید سال : 108
  • بازدید کلی : 9640
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی